fredag den 29. marts 2013

En lidt sundere smørsauce

Her til aften fik vi karbonader med kogte kartofler, gulerødder og blomkål. Dertil hører sig jo en smørsauce, men det er ikke videre sundt. For nogen tid siden så jeg hvordan min kære svigermor gør, den metode har jeg så arbejdet lidt videre med :)

Jeg koger gulerødder og kartofler i samme gryde, sammen med 1/2 tsk. tørret timian. Smør skæres i små tern og kommes i den skål smørsaucen skal serveres i. Når kartoflerne er ved at være færdige tager jeg en del af kogevandet af og koger op i en gryde. Så hælder jeg lidt på og lader smørret smelte langsomt. Gryden kommer jeg tilbage på blusset. Når smørret er smeltet, eller næsten smeltet kommer jeg mere vand i. Jeg laver cirka 50/50. Det smager som ren smørsauce og det ligner ren smørsauce, bare lidt sundere ;)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar